Existují velmi dobré důvody, proč by měly být Vaše internetové stránky uvedeny i v zahraničních zdrojích. Jak jsme již zmínili, a je dobře vysvětleno v anglicky psaném článku Danny Sulimana, umístění v některých katalozích může Váš web pro internetové vyhledávače učinit mnohem atraktivnější. Registrace v některém z hlavních katalogů může počet odkazů směřujících na web výrazně zvýšit, protože jejich obsah přebírají menší portály a vyhledávače.
Pro české internetové stránky přichází v úvahu dva hlavní zahraniční katalogy. DMOZ disponuje českým registračním prostředím. Je to velmi významný zdroj, registrace je zdarma, ale nelze žádným způsobem zaručit že dané internetové stránky budou do katalogu opravdu přijaty.
Svůj web si můžete nechat zaregistrovat i v Yahoo. K tomu je třeba vybrat patřičnou kategorii a pak kliknout na odkaz "suggest a site" v levém horním rohu. Pro komerční stránky Yahoo požaduje registraci za úplatu.
Google Google sice využívá DMOZ, ale přímá registrace do Google je mnohem snazší. Nejedná se však o registraci v pravém slova smyslu. Pouze požádáte robota googlebot (robot vyhledávače Google) o první nebo opakovanou návštěvu Vašeho webu.
Mezi velmi významné internetové vyhledávače se řadí
Inktomi, který je napojen na adresář Yahoo.
XHTML 1.1 | © 2004 Scisoft |