Klíčová slova - klíč ke zvýšení návštěvnosti internetových stránek
Klíčové slovo je termín, který napíše uživatel do okénka vyhledávače, aby získal určitou informaci.
Takovým termínem může být například
"vyšší návštěvnost" nebo "optimalizace internetových stránek". Ne každý však používá diakritiku, takže nesmíme zapomenout ani
na ochuzené výrazy jako "vyssi navstevnost", "vyssí návstevnost", "optimalizace internetovych stranek" atd.
Pečlivým výběrem klíčových slov lze dosáhnout citelného zvýšení návštěvnosti webu.
Pro výběr vhodného klíčového slova jsou rozhodující tyto faktory :
Adekvátnost. Zvýšení návštěvnosti webových stránek samo o sobě nezaručuje úspěch.
Smysl mají pouze klíčová slova odpovídající obsahu stránky. Taková slova
přivádějí návštěvníky, kteří hledají nabízené zboží či služby.
Specificita. Některá slova jsou používána v příliš mnoha
souvislostech. Například stránky mohou být nejen internetové či webové, ale také například Zlaté.
Podobně jako v předcházejícím případě, vysoká návštěvnost sama o sobě nemusí mít
odpovídající efekt. Proto je vhodnější optimalizovat na několik víceslovných spojení.
Frekvence. Frekvence popisuje, jak často je dané klíčové slovo vyhledáváno.
Pochopitelně, čím vyšší je frekvence vybraného slova, tím vyšší návštěvnost stránky lze očekávat.
Pro česká klíčová slova lze frekvenci odhadnout několika způsoby.
Například vyhledávač JYXO, který se omezuje pouze na doménu cz, publikoval seznam 2500
klíčových slov seřazených sestupně od nejvyšší frekvence vyhledávání.
Podobně vyhledávač Google poskytuje službu AdWords.
S její pomocí lze u slov s vyšší používaností zjistit,
jak často je kliknuto na odkazy, které se k těmto slovům vztahují.
Konkurenčnost. Tento parametr udává, kolik internetových stránek dané klíčové slovo obsahuje.
Čím vyšší konkurenčnost klíčového slova je, tím obtížněji se pro toto slovo web dostává na nejvyšší příčky
ve vyhledávačích.
Oproti frekvenci tedy platí, že čím méně tím lépe.
Konkurenčnost lze velmi snadno zjistit ze statistiky poskytované většinou vyhledávačů.