Pravděpodobě v souvislosti s nebývalým nástupem vyhledávače
Google
se
optimalizace internetových stránek pro vyhledávače (SEO) stala velmi
prosperujícím
oborem, zvláště v zahraničí. Zde o SEO a Google najdete alespoň základní informace.
Jak je podrobněji rozebráno na stránkách věnovaných
Google, v Čechách vede Seznam, Google je druhý.
V případě Seznamu se narozdíl od Google jedná o vyhledávání
smíšené s listováním v adresářích.
Zatímco u Google je nutné první pozici vybojovat optimalizací,
u Seznamu je ji možné zakoupit (pokud je volná, což často nebývá pravda).
Podle jakého klíče Google a další vyhledávače řadí stránky
Každý vyhledávač pracuje trochu jinak a důležitá je celá řada faktorů.
Vždy ale záleží na hustotě klíčových slov, na způsobu
provázání stránky se zbytkem webu a na externích odkazech, které na stránku přicházejí.
Google však klade na hustotu klíčových slov menší důraz než například Yahoo.
Co to je Google Page Rank (GPR)
Google Page Rank stále zůstává důležitým kritériem, podle kterého vyhledávač řadí nalezené
stránky. Chcete-li pagerank pochopit, doporučujeme přečíst si původní studii autorů
vyhledávače Google. Google toolbar pagerank je grafická reprezentace pageranku
ve stupnici 0 až 10. Čím vyšší tím lepší, rozdíl mezi jednotlivými stupni je asi šest až osminásobný.
Chcete-li vědět jaký GPR máte, můžete si instalovat
Google toolbar, nebo si jej najít
on line například
pomocí nástroje Prog (viz. náš přehled SEO utilit).
Jyxo Rank
Pro český vyhledávač Jyxo je k dispozici toolbar
který ukazuje rank tohoto vyhledávače. To je v našich poměrech
velmi užitečná informace.
Například jsou podle tohoto kritéria řazeny neplacené odkazy na
Seznamu či odkazy v Atlasu.